Francie je poměrně velká země, ale vynahrazuje to výbornou infrastrukturou. Dálnice patří k nejlepším v Evropě a poněkud netypicky je zde hlavní veřejnou dopravou vlak. Půjčení auta je poměrně drahé, proto se pro větší skupiny s častými přesuny vyplatí cestovat po Francii vlastním vozem.
Autobusy
Na rozdíl od zbytku Evropy nejsou autobusy dominantním veřejným dopravním prostředkem. Husté sítě fungují v příměstských oblastech, delší meziměstské spoje jsou však značně omezené.
Vlaky
Železniční síť SNCF je ve Francii velmi hustá a dokonale propojuje větší města, právě proto se autobusy příliš nevyužívají. Rychlovlaky TGV zná jistě každý, díky rychlým spojům lze cestovat i na větší vzdálenosti v rekordních časech. Na vlaky navíc existuje řada akčních jízdenek a slev, cenu lze snížit i na polovinu. Pozor na povinnost označit některé jízdenky již na nástupišti!
Auto
Francie disponuje hustou a kvalitní sítí silnic, dálnice navíc patří k nejlepším v Evropě. Až na několik výjimek se na dálnicích vybírá mýtné. Rychlostní omezení je stejné jako v ČR, ale na rychlostních silnicích se smí pouze 110 km/h. Pozor také na omezení rychlosti pro řidiče, kteří nemají řidičské oprávnění déle jak 2 roky – mimo obec smí jet o 20 km/h méně než je nejvyšší dovolená rychlost! Auto si můžete půjčit až od 21 let a cena je poměrně vysoká. Nepříjemná je také omezená otevírací doba u čerpacích stanic, většina má o víkendech úplně zavřeno. Dovoleno je 0,5 promile alkoholu. Pokuty jsou vysoké a platí se na místě, smlouvat nemá smysl.
Trajekty
Cestu trajektem nejspíše využijete pouze při návštěvě Korsiky, nicméně se vyplatí provést rezervaci předem. Trajektů sice jezdí hodně, ale v sezóně bývá docela plno. Přes kanál La Manche se dnes již cestuje Eurotunelem, stále však existuje řada lodních linek.
MHD
Ve městech je doprava kvalitní a obvykle obsluhuje i příměstské oblasti. V některých oblastech jsou ceny vyšší jak v ČR, někde je naopak MHD zcela zdarma. Jízda načerno je ve Francii téměř národním sportem, nelze ji ale doporučit. V řadě měst lze zakoupit výhodné karty, které nahrazují vícedenní jízdenky a zároveň opravňují ke slevám v muzeích. Za zmínku určitě stojí pařížské metro, které má 15 linek a více než 300 stanic.
Kolo
V řadě měst i na venkově je kolo oblíbeným dopravní prostředkem, cyklostezky jsou poměrně běžné. Pokud budete cestovat na kole, raději si pořiďte pořádný zámek, krádeže jsou na denním pořádku.